Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Μίτσελ: Θέλω να μείνω στην ΑΕΚ

Ο... δήμιος του Παναθηναϊκού επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος σήμερα το απόγευμα. Στο ίδιο γήπεδο, αλλά σε άλλη διοργάνωση και σε ένα εντελώς διαφορετικό παιχνίδι. Ο λόγος για τον Μίτσελ. Ο Ισπανός παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα «Ώρα των Σπορ» και μιλάει για τις πρώτες του εμπειρίες στην Ελλάδα, τι έχει ξεχωρίσει από την ΑΕΚ, τον Μανόλο Χιμένεθ, το σημερινό ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό και φυσικά θυμάται το γκολ που πέτυχε στο 98' του επαναληπτικού στο Κύπελλο και περιγράφει τις στιγμές που ακολούθησαν.

Αναλυτικά όλη η συνέντευξη του Μίτσελ στην «Ώρα των Σπορ»:


-Έχεις αντιληφθεί ότι το γκολ που πέτυχες επί του Παναθηναϊκού διατήρησε την ομάδα κοντά στην επίτευξη ενός στόχου τον οποίο δεν έχει πετύχει εδώ και σχεδόν 10 χρόνια;

«Η αλήθεια είναι ότι βρισκόμαστε στα ημιτελικά του Κυπέλλου Ελλάδος και είναι κάτι που μας ενδιαφέρει πάρα πολύ. Όμως μας μένουν τρία παιχνίδια ακόμη. Επί της ουσίας δύο προς το παρόν, στα οποία θα πρέπει να πετύχουμε την πρόκριση. Αυτά τα ματς πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε με προσοχή, συγκέντρωση και πολλή όρεξη. Η αλήθεια είναι ότι είχα καιρό, πολύ καιρό να παίξω σε κάποιο παιχνίδι. Πέτυχα ένα γκολ, πολύ όμορφο γκολ, το οποίο μου δημιούργησε ωραία συναισθήματα. Ειδικά έτσι όπως μπήκε, στο σημείο που μπήκε. Αλλά αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν ότι αυτό το γκολ έδωσε χαρά στον κόσμο μας».

-Αν στο αυριανό ματς φτάναμε πάλι στις καθυστερήσεις και η ΑΕΚ κέρδιζε ένα μακρινό φάουλ, θα σκεφτόσουν το ίδιο που σκέφτηκες και στον προηγούμενο αγώνα;

«Όχι όχι (γέλια), τώρα θα ήταν πολύ δύσκολο! Θα έχουν τον... νου τους οι αντίπαλοί μας για να μην πάθουν το ίδιο (γέλια)! Θα είναι πιο συγκεντρωμένοι τώρα αυτοί. Αυτό που θέλουμε είναι να μην βρεθούμε ξανά στην ίδια κατάσταση, ν' ανοίξουμε το σκορ εμείς και να ελέγχουμε τον αγώνα».

-Ποιον παίκτη του Παναθηναϊκού «φοβάσαι» ότι μπορεί να κάνει τη ζημιά στο αυριανό ματς;

«Ο Παναθηναϊκός είναι μια καλή ομάδα. Δεν έχουμε όμως να φοβηθούμε τίποτα. Τα καταφέραμε, μπορούμε να το ξανακάνουμε. Υπάρχουν επικίνδυνοι παίκτες, όμως στην ουσία ένας είναι αυτός που κάνει τη διαφορά, όχι μόνο στον Παναθηναϊκό αλλά και χρόνια τώρα σε άλλες ομάδες. Λέω για τον Σισέ. Είχε τραυματισμούς στο παρελθόν, όμως τώρα είναι καλά. Είναι γρήγορος, πολύ ταχύς παίκτης».

-Αν το γκολ που πέτυχες με τον ΠΑΟ ήταν... τραγούδι, ποιο θα ήταν; Γιατί;

«Θα έβαζα ένα τραγούδι της Σακίρα (γέλια)! Το «Loca» (σ.σ. μεταφράζεται και ως «Τρέλα»)».

-Η ΑΕΚ φέτος δείχνει να έχει πάρει τον... αέρα του Παναθηναϊκού, αφού τον έχει κερδίσει δύο φορές, ενώ τον έχει αποκλείσει και από το Κύπελλο. Πώς βλέπεις το αυριανό παιχνίδι;

«Θα είναι ένα δύσκολο παιχνίδι απέναντι σε μια ομάδα πολύ δυνατή. Θα είναι ένα πολύπλοκο παιχνίδι. Θα είναι αυτοί με άλλη διάθεση μετά το παιχνίδι του Κυπέλλου. Θα θέλουν να μας κερδίσουν, να πάρουν... εκδίκηση. Τα πάντα όμως εξαρτώνται από εμάς».

-Πολλοί ήταν αυτοί, μεταξύ τους και ο Χιμένεθ, που τόνιζαν πως θα χρειαστείς χρόνο προσαρμογής. Νιώθεις προσαρμοσμένος; Χρειάζεσαι χρόνο;

«Εγώ είμαι και αισθάνομαι αρκετά καλά. Προέρχομαι από μια ομάδα στην Αγγλία και είναι γνωστό πως στην Αγγλία κάνουν πολύ σκληρές, γερές προπονήσεις και βασίζονται κυρίως στη φυσική κατάσταση. Αν δεν έπαιζα θα είχα πρόβλημα στη φυσική κατάσταση κι αυτό είναι πολύ σημαντικό. Αισθάνομαι τώρα όμως καλύτερα. Και τώρα που παίρνω κάποια λεπτά συμμετοχής αισθάνομαι ακόμη καλύτερα. Τουλάχιστον όσον αφορά τη φυσική κατάσταση, στην οποία είχα δουλέψει πολύ στην Αγγλία, κάθε μέρα βελτιώνομαι και περισσότερο».

-Ποιος είναι ο άνθρωπος μέσα στην ομάδα που σε κάνει να αισθάνεσαι πιο άνετα;

«Από την ημέρα που έφτασα στην Ελλάδα και στην ΑΕΚ όλος ο κόσμος μου φέρεται πολύ καλά. Είναι φυσικό και λογικό να έρχεσαι πάντα πιο κοντά σε αυτούς που μιλάνε την ίδια γλώσσα με σένα. Έτσι γίνεται συνήθως. Και οι υπόλοιποι όμως μου φέρονται εξίσου καλά. Μιλούν κιόλας πολύ καλά αγγλικά. Γενικά, στ' αποδυτήρια υπάρχει πολύ καλό κλίμα και μου έχουν φερθεί όλοι πολύ ωραία».

-Ποιος ήταν ο πρώτος άνθρωπος από την ΑΕΚ που σε προσέγγισε προκειμένου να γίνει η μεταγραφή σου; Τι ήταν αυτό που σε τράβηξε σε αυτά που σου είπε;

«Ο Μανόλο Χιμένεθ ήταν ο πρώτος που μου μίλησε από την ΑΕΚ. Με κάλεσε, με φώναξε και γι' αυτό δεν είχα καμία αμφιβολία για να έρθω εδώ. Μόλις μου έδειξε, μου πρόβαλε τον σχεδιασμό που είχε στο μυαλό του ενδιαφέρθηκα πολύ. Ήθελα να έρθω σε μια ομάδα που ο προπονητής της θα με εμπιστευόταν και θα μου έδινε κατευθύνσεις και ευκαιρίες. Και σίγουρα θα μου έδινε κάποια λεπτά συμμετοχής».

-Μέχρι στιγμής έχεις δείξει τι μπορείς να κάνεις; Ποιο, πιστεύεις, ότι είναι το δυνατό σου σημείο και ποιο το αδύνατο;

«Το δυνατό μου σημείο είναι η κατοχή της μπάλας. Μου αρέσει η κυκλοφορία, μου αρέσει να περνάει η μπάλα από τα πόδια μου».

-Σου αρέσει να μην τη... δίνεις καθόλου;

«Όχι, όχι (γέλια)! Εμένα μου αρέσει να μοιράζω την μπάλα. Δεν με ενδιαφέρει να κρατάω μόνο την μπάλα. Είναι σημαντικό να έχουμε κατοχή της μπάλας, γιατί σχεδόν ποτέ δεν χρειάζεται να κάνεις άμυνα (γέλια)! Αυτό είναι σημάδι ότι κάνεις καλή δουλειά».

-Θα ήθελες να μείνεις στην ΑΕΚ μετά τη λήξη του δανεισμού σου; Τι θα πρέπει να γίνει για να πραγματοποιηθεί αυτό;

«Προς το παρόν, κοιτώντας μέχρι τον Ιούνιο θέλω να δουλεύω καθημερινά. Δεν εξαρτάται από μένα τι πρόκειται να γίνει μετά το καλοκαίρι. Εμένα μέχρι τώρα μου αρέσει πάρα πολύ εδώ. Γιατί όχι;».

-Τι θα ήθελες να δεις το καλοκαίρι για να πεις «ναι, μένω»;

«Αυτοί που πρέπει να επικοινωνήσουν για να γίνει κάτι τέτοιο σε πρώτη φάση είναι οι ιδιοκτήτες και οι «δικοί» μου (σ.σ. οι εκπρόσωποί του). Εκεί θα βγάλουν μια απόφαση, από αυτό θα εξαρτηθεί, πιστεύω. Εγώ, προς το παρόν, βλέπω πολλά πράγματα θετικά, όλη η ομάδα, ο κόσμος που είναι εδώ, οι εγκαταστάσεις που είναι εδώ, όλα αυτά με κάνουν και νιώθω πολύ άνετα και γιατί να μην γίνεται και αργότερα (σ.σ. μετά το καλοκαίρι) το ίδιο».

-Θεωρείς πως ο λόγος που δεν κατάφερες σε πρώτη φάση να καθιερωθείς στην Αγγλία οφείλεται στο γεγονός πως το ισπανικό πρωτάθλημα είναι πιο τεχνικό σε σχέση με το αγγλικό;

«Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του ισπανικού και του αγγλικού. Το αγγλικό απαιτεί πιο πολύ να κυνηγάς τη δεύτερη φάση, τις «ελεύθερες» μπαλιές, χρειάζεται πολύ καλή φυσική κατάσταση και μερικές φορές είναι δύσκολο να προσαρμοστείς. Θεωρώ ότι από την πρώτη στιγμή που πήγα εκεί πέρα, οι διαφορές σε αυτό που ζητούσε ο προπονητής μου και σε αυτό που μπορούσα να δώσω εγώ οδήγησαν στο να μην με συμπεριλάβει στα πλάνα του».

-Πώς βλέπεις το προπονητικό κέντρο της ομάδας. Σίγουρα μετά το πέρασμά σου από την Αγγλία και φυσικά την πατρίδα σου θα έχεις δει πολλά...

«Από αυτό που ήμασταν στην Αγγλία, αυτό είναι πολύ πιο καινούριο, πολύ πιο καλό. Η διαφορά είναι μόνον ο αγωνιστικός χώρος, καθώς εκεί υπάρχουν πάρα πολλά γήπεδα. Η αλήθεια είναι ότι μου αρέσει πάρα πολύ και μου θυμίζει το κέντρο που είχαμε στη Χιχόν, σε ένα κέντρο που πέρασα σχεδόν όλα μου τα χρόνια».

-Ποιους συμπαίκτες σου έχεις ξεχωρίσει; Τόσο από νεαρούς όσο και από μεγαλύτερους σε ηλικία και γιατί...

«Μου έχει κάνει τρομερή εντύπωση ο Νίκος Λυμπερόπουλος, ένας βετεράνος παίκτης που κρατάει πολύ καλά την μπάλα. Νομίζω ότι αυτοί που γνωρίζουν από ποδόσφαιρο, αυτοί που βρισκόμαστε πίσω από αυτόν πρέπει να τον ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη δουλειά που κάνει».

-Προσφάτως, ένας συμπαίκτης σου μιλώντας στα ΜΜΕ αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις που γίνονται στις πληρωμές των παικτών. Θεωρείς ότι αυτό το γεγονός επηρεάζει την αγωνιστική σας διάθεση;

«Είναι δύσκολο να πας κάπου και να μην πληρώνεσαι, αλλά εγώ είμαι μαθημένος σε αυτό. Όπως στη Σπόρτινγκ Χιχόν που δεν πληρωνόμασταν στην ώρα μας. Ήταν δύσκολα να κάνεις προπόνηση και να πρέπει ν' αποδώσεις. Όμως το άθλημα είναι συλλογικό και θα πρέπει να παλεύεις όχι μόνο για σένα, αλλά και για τους συμπαίκτες σου».

«Ο κόσμος μπορεί να κάνει έδρα και το ΟΑΚΑ»

Ένα ακόμη θέμα της επικαιρότητας είναι το στάδιο του ΟΑΚΑ. Η ΑΕΚ αντιμετωπίζει προβλήματα με τη διοίκηση των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων, ενώ, παράλληλα, ο κόσμος δεν γεμίζει τις εξέδρες του σταδίου...

-Ποια η γνώμη σου για το ΟΑΚΑ; Οι οπαδοί λένε ότι η ΑΕΚ είναι μακριά από την κορυφή του βαθμολογικού πίνακα γιατί δεν έχει «καυτή» έδρα...

«Θεωρώ ότι είναι ένα πάρα πολύ καλό γήπεδο. Μεγάλο γήπεδο, που εντυπωσιάζει με την όψη του και το μέγεθός του. Και τις φορές που πήγαμε με το πούλμαν της ομάδας και φτάσαμε έξω από το ΟΑΚΑ απ' έξω πραγματικά εντυπωσιάζει και σου δίνει τη διάθεση να θες ν' αγωνιστείς. Το αρνητικό είναι ότι ένα τέτοιο γήπεδο, όταν δεν γεμίζει πάντα, έχεις την εντύπωση πως μοιάζει με άδειο. Εφόσον είναι έτσι τα πράγματα, θα πρέπει να προσαρμοστούμε. Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του κόσμου με τον παλμό, τη δύναμη και το τραγούδι να κάνει τους 20.000 να φαίνονται πάνω από 50.000!».

-Ποια είναι η αγαπημένη σου ομάδα στην Ισπανία;

«Η Σπόρτινγκ Χιχόν!».

-Καμία άλλη;

«Είμαι Χιχόν επειδή έχω παίξει εκεί. Έχω, πάντως, και μια συμπάθεια προς την Μπαρτσελόνα, αλλά η Σπόρτινγκ ήταν και είναι πάντα η ομάδα της ζωής μου. Μια ομάδα που μου έχει δώσει τα πάντα για να γίνω ποδοσφαιριστής. Από πολύ μικρός ίδρωσα και πάλεψα για αυτή τη φανέλα. Απλώς, επειδή στην Ισπανία συνήθως είσαι ή Μπαρτσελόνα, ή Ρεάλ, θα έλεγα ότι η Μπαρτσελόνα με τράβηξε λίγο παραπάνω. Να ξεκαθαρίσω ότι δεν μου αρέσει η Μπαρτσελόνα τώρα που κερδίζει τους τίτλους, αλλά μου άρεσε από πολύ παλιά».

-Ποιους μεγάλους παίκτες είχες για πρότυπο όταν ξεκινούσες την ποδοσφαιρική σου καριέρα;

«Είχα για πρότυπο τον Χουανέλε. Ήταν ένας ποδοσφαιριστής που έπαιζε στη Σπόρτινγκ Χιχόν. Μετά πήγε και στην Τενερίφη. Πήγε επίσης και στο Μουντιάλ της Αμερικής το 1994. Ήταν ένας καταπληκτικός ποδοσφαιριστής, που για μένα έπρεπε να είχε παίξει σε μια μεγάλη ομάδα. Όταν αποσύρθηκε, ο επόμενος μεγάλος ποδοσφαιριστής που είχα για πρότυπο ήταν ο Ντέκο, που έπαιζε στην Μπαρτσελόνα. Ανεξάρτητα από το αν πήγαινε η ομάδα καλά, ο ίδιος πάντα τα έδινε όλα».

-Τι εντύπωση σου έχει αφήσει μέχρι στιγμής ο κόσμος της ΑΕΚ; Έχεις συναντήσει κάτι παρόμοιο;

«Η αλήθεια είναι ότι τον ζούμε πολύ έντονα τον κόσμο εδώ στην Ελλάδα. Είναι πολύ διαφορετικός ο κόσμος από τα μέρη στα οποία ήμουν μέχρι τώρα. Ο κόσμος το ζει πολύ έντονα στην Ελλάδα, όπως γίνεται και στην Ισπανία. Στο εξωτερικό υπάρχει άλλου είδους σεβασμός. Εδώ, πάντως, οι οπαδοί δίνουν τα πάντα από την κερκίδα για την ομάδα».

-Θεωρείς τρελούς τους οπαδούς της ΑΕΚ;

«Όχι, δεν είναι τρελοί. Είναι τρελαμένοι με το ποδόσφαιρο».

-Ποια είναι η γνώμη σου για τον Μανόλο Χιμένεθ;

«Είναι ένας προπονητής πολύ σοβαρός στη δουλειά του. Μου αρέσει πάρα πολύ ο τρόπος που δουλεύει στις προπονήσεις. Εργάζεται με πολλή όρεξη και αυτό μας δίνει κίνητρο».

-Αγωνίζεσαι στην ίδια θέση με τον Μάκο, τον Ντιόπ, τον Καφέ και τον Γκέντσογλου. Μπορείς να χαρακτηρίσεις τον καθένα ξεχωριστά με λίγες λέξεις;

«Ο Καφές είναι πολύ ποιοτικός και αναγνωρίσιμος στην Ελλάδα. Επαγγελματίας παίκτης, παίζει σε υψηλό επίπεδο τόσα χρόνια. Ο Ντιόπ έχει παίξει στην Αγγλία πολλά χρόνια. Είναι πολύ δυνατός παίκτης».

-Ποια είναι η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό για κάθε έναν παίκτη από αυτούς;

«Καφές τεχνική. Ντιόπ δύναμη. Μάκος ταχύτητα. Γκέντσογλου δυναμική».

-Όσο για σένα;

«Όλα αυτά μαζί (γέλια)».

-Έχεις αγωνιστεί σε δύο από τα καλύτερα πρωταθλήματα του κόσμου, στην Primera Division και την Premier League. Ποιο πιστεύεις ότι είναι το κορυφαίο;

«Ως Ισπανός που είμαι, θα πω ότι είναι η Πριμέρα Ντιβιζιόν, αλλά και η Πρέμιερ Λιγκ είναι ένα πολύ δυνατό πρωτάθλημα. Στην Αγγλία υπάρχουν περισσότερα λεφτά για μεταγραφές και αγωνίζονται πολύ ακριβοί ξένοι παίκτες, με πολύ μεγάλη ποιότητα. Εξίσου σπουδαίο πρωτάθλημα είναι και το ισπανικό. Νομίζω ότι αυτά τα δύο πρωταθλήματα, μαζί με το ιταλικό, είναι τα κορυφαία, αν δει κανείς και το ποιοι κατακτούν το Champions League τα τελευταία χρόνια».

-Από τους τωρινούς ποδοσφαιριστές, ποιους ξεχωρίζεις;

«Νομίζω ότι ο Ινιέστα είναι ένας από τους καλύτερους παίκτες που έχω αντιμετωπίσει. Πολύ δύσκολο να του κλέψεις την μπάλα. Έχει φοβερή έκρηξη και απίστευτη ταχύτητα».

-Πώς βλέπεις το επίπεδο του ελληνικού ποδοσφαίρου;

«Είναι ένα δύσκολο πρωτάθλημα. Για τα χαφ, κυρίως, έχει πολλές δυσκολίες, σκληρά μαν του μαν και μοιάζει λίγο παραπάνω με το αγγλικό. Πρέπει να παίζεις γρήγορα την μπάλα, αλλιώς σε... καθαρίζουν. Ειδικά στη θέση που παίζω, πρέπει να σκέφτεσαι πολύ γρήγορα τι θα κάνεις την μπάλα».

-Έχεις κάποιο χόμπι με το οποίο γεμίζεις τον ελεύθερό σου χρόνο;

«Περνάω αρκετό χρόνο στον υπολογιστή, παίζω και διάφορα παιχνίδια στο Playstation. Επίσης περνάω αρκετό χρόνο με την κοπέλα μου, κάνοντας βόλτες σε μια καινούρια πόλη για εμάς, όπως η Αθήνα. Είναι ωραία πόλη και ξεφεύγεις λίγο».

-Πώς σου φαίνεται η Αθήνα μέχρι στιγμής;

«Είχα έρθει ξανά στην Αθήνα άλλη μια φορά. Είναι πολύ ωραία πόλη, με στενά σοκάκια. Μου θυμίζει τη Χιχόν και την Οβιέδο, τις πόλεις όπου έχω μεγαλώσει».

-Με δεδομένο πως στην Ελλάδα αγωνίζονται πάρα πολλοί ισπανόφωνοι παίκτες, έχεις κάποια γνωριμία με κάποιους από αυτούς;

«Προφανώς γνωρίζω πάρα πολλούς. Γνωρίζω τον Πορτίγια του Άρη, με τον οποίον ήμασταν συμπαίκτες στη Σπόρτινγκ Χιχόν. Είναι πολύ καλός μου φίλος. Του εύχομαι να πετύχει και να του πάνε όλα πολύ καλά».

-Πριν είπες ότι έχεις κοπέλα. Οπότε να μη ρωτήσουμε αν σου αρέσουν οι... Ελληνίδες.

«(Γέλια) Ναι, ναι. Επειδή έχω σχέση, ακόμη και αν η κοπέλα μου δεν καταλαβαίνει ελληνικά και δεν πρόκειται να το διαβάσει, καλύτερα να το προσπεράσουμε».

-Τι αυτοκίνητο έχεις;

«Στην Ισπανία οδηγώ ένα Audi A5».

-Τι αυτοκίνητο θα ήθελες να είχες;

«Μία Ferrari».

-Την ελληνική κουζίνα την έχεις μάθει καθόλου;

«Έχω δοκιμάσει κυρίως τυρόπιτες και σπανακόπιτες. Έχετε πάντως απίστευτα γλυκά και γιαούρτια».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου